Zdobywanie linków dla strony internetowej

Jak działa linkowanie
Kiedy mówimy o pozycjonowaniu, samoczynnie należy odnieść je do linkowania. Czym ono jest, jak je wykonywać i czemu służy? W zasadzie właściwie każdy wręcz rozpoczynający użytkownik sieci Internet wie, czym jest link. Jednakże w kontekście pozycjonowania linkowanie jest nie tyle kopiowaniem, wklejaniem czy udostępnianiem linków, a umieszczaniem ich w konkretnych miejscach i w konkretnym celu.

Linkowanie w praktyce
Odpowiednio cała istota pozycjonowania opiera się na linkowaniu. Pozycjonowanie jest serią działań, których misją ma być poprawienie pozycji strony w SEPR-ach. Linkowanie natomiast jest tym głównym działaniem, które umożliwia pozycjonować. ażeby wyjaśnić to jak najdokładniej, musimy posłużyć się przykładem.

Przypuśćmy, że posiadasz salon fryzjerski w Warszawie. Konkurencja jest ogromna, bo na każdej ulicy jest przynajmniej jeden jednakowy salon z takimi samymi usługami i w podobnych cenach. Zamierzasz, by klienci znajdowali Cię częściej, umawiali się przez internet i przekonali do Twoich usług. Zamawiasz pozycjonowanie. W tym momencie sklep SEO musi przekonać Google do tego, że Twój salon jest tak odpowiedni, iż należy mu się wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Google ocenia strony po ilości i jakości linków, jakie do nich prowadzą. Jeśli strona Twojego salonu polecane jest w sieci przez dużą liczbę osób i jest do niej wiele linków, to dla Google jest to jasny sygnał, że polecam dać jej wyższą pozycję.

Jednak w teraźniejszych czasach nie możemy liczyć na to, że to użytkownicy będą polecać naszą stronę. Tym bardziej, że Twój salon ma dość standardową propozycję i niczym nie odróżnia się ona od ofert firm konkurencyjnych. Co w takim wypadku zrobić? Wówczas firma zajmująca się pozycjonowaniem wykonuje linkowanie. Rozprzestrzenia po sieci linki do Twojej strony. Umieszcza je w wartościowych miejscach, takich o wysokim PR , a dodatkowo dobrej reputacji. Jeżeli już na świetnej, w ogromnej liczbie przypadków odwiedzanej stronie pojawia się jakiś link, Wyszukiwarkę automatycznie rozumie, że dobra strona nie linkowałaby do słabej. Tak zatem umieszczony link jest linkiem do wartościowej strony, której domena linkująca może przekazać nieco swojej mocy.

Celem SEO jest umieszczanie linków do salonu na wartościowych wortalach i uzyskiwanie dzięki temu efektu „z jakim przystajesz, takim się stajesz”.

Zobacz: linki z profili. Gdy jesteś zainteresowany ofertą usług SEO sprawdź naszą stronę www.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s